Na této straně ukážeme dvě struktury již vypracovaných business plánů (podnikatelských záměrů) pro naše klienty. Naleznete v nich orientační představu, jak může vypadat Váš business plan. Nemusíte se samozřejmě držet osnovy přesně a pravděpodobně ani nevyužijete všechny body.
Navíc jsme pro prvních 50 zájemců připravili AKCI – KONTROLA VAŠICH BUSINESS PLANŮ ZDARMA. Pošlete je prosím na adresu info@neverending.cz a do předmětu napište: „Akce – kontrola business planu“. Do týdne Vám ho vrátíme i s připomínkami.
Případ č. 1 – klient objednal business plan, který potřebuje předložit Ministerstvu pro místní rozvoj, aby získal koncesi pro provozování cestovní kanceláře. Vypracovali jsem podnikatelský plán, sepsali výtažek pro podnikatelský záměr, který požaduje přímo ministerstvo. Dále jsme připravili veškerou dokumentaci pro pojišťovnu i ministerstvo. Zajistili jsme odpovědného zástupce. Klient koncesi získal bez připomínek.
Úvod
představení společnosti
dlouhodobé cíle
krátkodobé cíle
Popis klíčových bodů projektu
produkt
doprava
poskytované služby
cílové skupiny
tým
cíl projektu
Analýza trhu
segmenty
konkurenční produkty
dodavatelé
SWOT analýza
vyhodnocení SWOT analýzy
Marketingový mix – 9P (modifikované 4P)
produkty
ceny
distribuce
propagace
procesy
lidé
packaging – balíčky (sdružování)
partnership – partnerství, spolupráce
programming - programování (propojení)
Finance – náklady a příjmy
Náklady před spuštěním projektu
Provozní náklady – fixní, flexibilní
Příjmy
Finance – zajištění projektu
Finance – cash flow
Finance – bod zvratu
Analýza rizik
Případ č. 2 - klient objednal business plan, který potřebuje pro úřad práce.
1. Úvod business planu (podnikatelského záměru)
2. Podnikatelský projekt – popis klíčových bodů
3. Cíle podnikatelského projektu
4. Marketingový plán
5. Výrobní plán
6. Finanční plán
7. Časový harmonogram
8. Zdroje financování
9. Závěr a zhodnocení