Významný americký obchodník a zakladatel sítě obchodních domů z přelomu 19. a 20. Století John Wanamaker s nadhledem kdysi pravil: „Půlka peněz, které utratím za reklamu, je vyhozená oknem, jen nevím, která půlka to je.“ Hezky se k nákladům na marketing vyjádřil Henry Ford, americký podnikatel, průkopník automobilového průmyslu, když řekl:“ Kdybych měl v kapse poslední dolar, utratil bych ho za reklamu.“
Ačkoliv se situace s náklady na reklamu a jejich efektivitou zlepšuje, zejména u větších firem, stále slyšíme od našich klientů, že vlastně neví, jestli jim reklama v rádiu, tisku, na internetu a další druhy propagace přivedly nějaké zákazníky a pokud ano, tak kolik. Postupně naše klienty učíme, jak připravit kampaň, aby měla požadovaný přínos a jak jej měřit. Nemáme přístup pokus-omyl, ale seriózně testujeme a vyhodnocujeme. Zajistíme Vám, že peníze vynaložené na marketing nebudou nákladem, ale investicí!
Jsme schopni zastřešit marketing celé společnosti, ale také jen doplňovat části marketingu, ve kterých není klient silný nebo mu chybí kapacity.
Vždy přistupujeme k problému komplexně, aby byl náš přínos významný. Nejčastěji probíhá spolupráce tímto způsobem:
Tento krok je zcela nezbytný, protože se může stát, že ačkoliv marketing ve firmě dělá vše „správně“, stejně se nedostaví kýžený efekt. Tato situace může mít mnoho důvodů od nefunkčního obchodního oddělení, které není schopné produkty/služby prodat, přes špatně nastavenou cenovou politiku (příliš vysoké nebo nízké ceny) až po produkt, o který zkrátka není zájem. Nebo se naopak zjistí, že obchod je v pořádku, ale nemá podporu ze strany marketingu, případně problémy ve výrobě/dodavatelích. Setkali jsme se i se situací, kdy produkt byl skvělý, ale nefungoval marketing ani obchod. Nedokážeme zázraky, ale když je vůle na straně klienta, většinou se podaří ve velmi krátké době najít problémy a dosáhnout významných výsledků, aniž by se výrazně zvýšily náklady.
Již v této fázi poskytujeme zadavateli zpětnou vazbu se stručným návrhem dalšího postupu. Většinou se ukáže, že jsme pouze nahlas řekli to, o čem firma již delší dobu sama pochybuje. Po odhalení slabin následuje další krok:
Jednoduše řečeno jde o odstranění problémů na straně klienta. Komunikujeme přímo s jednotlivými lidmi z firmy, analyzujeme současný stav a jeho příčinu, edukujeme v oblasti marketingu a obchodu, analyzujeme konkurenci, poptávku, prodejní možnosti. V případě potřeby využíváme mystery shopping, mystery calling a další nástroje pro prověření funkčnosti prodeje a kvality služeb.
Jinými slovy, posilujeme slabá místa tak, aby byla firma marketingově orientovaná na zákazníka. Často se ukáže, že už tyto první dva kroky viditelně pomáhají ke zvýšení konkurenceschopnosti.
Poté, co je vše na straně klienta připraveno pro úspěch se můžeme pustit do práce. Navrhneme ucelenou marketingovou strategii, propojenou s PR, případně nastavením procesů ve firmě a dalšími činnostmi, které vedou k růstu zisku. Některým firmám stačí doplnit fungující činnosti o další, zlepšit zacílení, doporučit nové segmenty. Jiné potřebují pomoci s marketingovým a obchodním plánem, neziskové zakázky nahradit ziskovými, definovat cílové skupiny, postarat se o komunikaci na sociálních sítích nebo s médii. Co klient, to jiné potřeby a jiné postupy.
Nejde nám o peníze klienta za každou cenu, chceme vidět firmy růst. V této fázi si otevřeně řekneme, co jsme schopni pro klienta udělat, jaký bude postup, co naší spoluprací klient získá a domluvíme se na finančních záležitostech. Po celou dobu, již od kroku 1 se samozřejmě cítíme být vázáni mlčenlivostí. Informace považujeme za naprosto důvěrné. Od jiných agentur lišíme i v tom, že s klientem sdílíme know-how. V průběhu spolupráce informujeme o našich krocích, vysvětlujeme proč co děláme a přenášíme naše zkušenosti a znalosti na jeho zaměstnance.
Myslíte si, že by pro Vás bylo přínosem, kdyby se někdo zkušený podíval na Vaši firmu nezaujatě? Zkuste nás. Nezávazně Vás navštívíme a ZDARMA si s Vámi popovídáme o možnostech. Nechte se překvapit naší připraveností. Můžeme Vám garantovat, že již po této schůzce sami uvidíte některá slabá místa své společnosti a čas strávený s námi pro vás nebude ztrátou.
Nebo si od nás nechte zaslat e-mailem otázky, jejichž odpovědi Vám samy napoví, jak si stojíte. Stačí zaslat email na adresu: info@neverending.cz a do subjektu napsat „otázky“.
Pokud máte zájem jen o některé odvětví marketingu, více informací naleznete v jednotlivých sekcích. Kde jsou blíže vysvětlena témata: propagace, online marketing, low cost marketing, virální marketing, marketing služeb, guerilla marketing, atd.