Virální marketing je využíván většinou na internetu, nejčastěji využívá k šíření sociální sítě, youtube, maily. Může mít různé podoby, od textových souborů, přes obrázky, fotografie až po videa a aplikace. Nejčastěji se jedná o vtipné, šokující, originální nebo roztomilá sdělení, která si uživatelé přeposílají.
Základem úspěchu je dobrý a kreativní nápad, aby stál za to jej přeposlat. Dalším předpokladem úspěchu jsou tzv. body šíření, neboli místa, kde je možné obsah „podstrčit“ k dalšímu šíření. Jedná se obecně o všechny druhy médií, online aplikací, blogy, komunitní weby, ICQ, diskuzní fóra, chaty, sociální sítě, apod. To vše by bylo zbytečné bez šiřitelů. Ti jsou pro úspěch virální kampaně nejdůležitější.
Virální marketing má i své hrozby, které spočívají v nezastavitelnosti akce. Z toho důvodu je třeba předem vše promyslet a minimalizovat rizika.